Hadiah Daripada Hati



Siti Nurhaliza tak minat jadi Saloma

Siti Nurhaliza tak minat jadi SalomaAugust 1st, 2007

Oleh Raja Nurfatimah Mawar Mohamed

Tiara akui ramai penyanyi popular tawar diri terbabit dalam My Name Is Remy

PENERBIT Eksekutif Enfiniti Production Sdn Bhd (EPSB), Datin Seri Tiara Jacquelina pening kepala memilih barisan calon watak utama dalam teater muzikal terbarunya, My Name Is Remy yang mengupas perjalanan hidup, kecintaan serta inspirasi Seniman Agung, Tan Sri P Ramlee sepanjang hayatnya berkarya.

Ini berikutan terlalu ramai penyanyi popular tanah air yang menawarkan diri untuk menyertai teater yang bakal dipentaskan

di Istana Budaya dari 19 Oktober hingga 3 November depan.

Namun Tiara menafikan khabar angin mengatakan penyanyi Datuk Siti Nurhaliza turut berminat untuk terbabit teater arahan dan skripnya ditulis oleh Adlin Aman Ramli itu.

Bagaimanapun Tiara mengakui Siti hadir di hari terakhir sewaktu mereka mengadakan bengkel pementasan teater muzikal berkenaan, bagaimanapun bukanlah tujuan untuk uji bakat, sebaliknya hanya singgah untuk menemuinya.

“Saya dan Siti memang rapat. Beliau ada datang menemui saya tapi tujuannya bukanlah untuk uji bakat seperti yang diuar-uarkan. Sebenarnya saya masih mempertimbangkan beberapa nama artis terkenal untuk watak utama dan saya masih belum membuat sebarang keputusan.

“Seperti yang diketahui, pementasan teater muzikal bukanlah sesuatu yang mudah seperti berlakon drama atau filem. Ia mengambil masa berbulan-bulan untuk sesi latihan yang diadakan setiap hari. Ia bukannya mudah menuntut komitmen penyanyi popular seperti Siti memandangkan beliau juga terikat dengan undangan nyanyian dan promosi sebagai duta beberapa produk antarabangsa.

“Saya akui ramai penyanyi popular tanah air menemui saya untuk menyertai pementasan karya agung ini. Saya sendiri pening kepala untuk memilih watak utamanya. Insya-Allah saya akan umumkan dalam sidang akhbar yang akan diadakan pada Rabu depan (hari ini),” katanya ketika ditemui selepas majlis perasmian restorannya, Borneo Rainforest Cafe di Sunway, baru-baru ini.

Kata Tiara, selain Adlin, beliau masih mengekalkan tenaga kerja yang pernah menjayakan pementasan teater muzikal Puteri Gunung Ledang seperti Pat Ibrahim (pereka tari), Dick Lee (komposer) dan Raja Malik (pereka set).

Menjanjikan sesuatu menarik, Tiara berkata My Name Is Remy tidak lagi memperkatakan hasil karya yang terlalu kerap dipaparkan, sebaliknya ia cuba membawa penonton mengetahui perjalanan hidup, kecintaan serta siapakah wanita bernama Azizah yang sering dipuja P Ramlee sehingga dijadikan lagu.

100 hidangan di Borneo Rainforest Cafe

MENYENTUH restoran barunya itu, Tiara berkata lapan gerai menyediakan lebih 100 resipi kegemarannya termasuklah mi rebus, nasi dagang, laksa Sarawak, nasi kerabu, laksam, nasi lemak dan macam-macam lagi.

Katanya, paling penting, restorannya itu menyediakan kesemua makanan tempatan termasuklah kuih tradisional seperti akok dan cek mek molek yang hanya boleh ditemui di gerai pada bulan Ramadan saja.

“Borneo Rainforest Cafe yang terletak berhadapan dengan Hotel Sunway & Spa mula operasi Sabtu lalu. Sejak dulu lagi saya menyimpan impian untuk memiliki sebuah restoran yang berkonsep santai. Bagaimanapun kesibukan dan sukar mencari lokasi yang strategik membuatkannya sering tertangguh.

“Ibu dan suami adalah orang yang menjadi pendorong untuk saya membuka perniagaan makanan. Selepas kakitangan saya menjumpai lokasi sesuai dan santai untuk dijadikan restoran, saya semakin tidak sabar, akhirnya impian saya tercapai.

“Saya memperuntukkan kira-kira RM500,000 untuk membina sebuah restoran berkonsep dalam hutan. Saya mahukan sebuah restoran yang menjadi tempat santai dan rehat, selain boleh diadakan pelbagai aktiviti atau majlis ringkas,” katanya.

Kata Tiara, restorannya itu boleh menampung kira-kira 400 pelanggan dan kemungkinan beliau mempertimbangkan untuk menyediakan band untuk menghiburkan pelanggannya pada setiap hujung minggu.

“Apa yang menarik, walaupun restoran saya berkonsep gerai tetapi pelanggan tidak perlu mengambil makanan sendiri seperti kebanyakan restoran. Ia akan dibuka jam 6 petang dan ditutup pada jam 1 pagi setiap hari,” katanya. Turut hadir, Siti Nurhaliza dan suami, Datuk Mohd Khalid Jiwa, Juliza Adlizan, Sofea Jane, Diana Daniel dan Radhi Khalid.

sumber: Berita Harian Online


Leave a Reply

